Friday 3 February 2012

Dari Aku Untuk Dia

bila dia berikan aku cinta
aku terima dengan hati yang rela
aku jaga dengan sebaik-baiknya

bila dia berikan aku kasih
aku kekalkannya dalam suci dan bersih
aku pelihara agar tidak tersisih


bila dia berikan aku sayang
aku simpan rapi supaya tidak hilang
aku pastikan hanya dia seorang

bila dia berikan aku kecewa
aku ingat sampai bila-bila
sungguh manis kata-kata dari gula

terima kasih kepada dia,
telah mengajarku erti cinta biarpun sementara
telah membahagiakanku biarpun seketika
telah menyanyangiku biarpun bukan untuk selamanya
telah mematangkanku walaupun kini kau tiada

sememangnya pahit untuk ditelan
sukar pula untuk diluahkan
selagi jasad dikandung badan
kau tetap dalam ingatan
akan ku abadikan suatu kenangan
tanda kita pernah berkasihan


~dari aku untuk dia yang kini telah pun dilupakan~

0 penerang hati:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...